RSS 2.0

Söndagsutflykt

Inlägget skrivet: 2009-04-27 Klockan 08:47:14

Igår hade jag bestämt mig för att jag och Fredrik skulle till gymmet. Men när jag såg att det skulle bli ännu en dag med fint väder ångrade mig. Tyckte att vi skulle cykla till Älmhult istället, det är ca 2,5 mil dit. Fredrik tyckte det var en bra idé.

Sagt och gjort - vi packade ner varsin vattenflaska, pastasallad från igår och så gav vi oss iväg. Det var kanonfint väder och lagom mycket blåst. Dessutom blåste det på rätt håll för en gångs skull.

Målet var att ta oss till Maxi för att köpa en present till min brorson, som fyllde 5 år för nästa exakt en månad sen, och även se om vi hittade något till min brorsdotter, som fyller 3 år om ganska exakt en månad. Pappa ska nämligen upp till bror min nu kring valborg/första maj så han får ta grejorna med sig.




Väl inne på Maxi hittade vi även något vi själva ville ha - en SodaStreamer.
Knäppa som vi var köpte vi den, som tur var passade den perfekt på min pakethållare. Sen begav vi oss bort till mamma, Christer, Filip och hundarna, man får ju passa på att hälsa på när man ändå är i krokarna. Efter 1/2 bulle där bar det av hemåt igen, självklart i motvind ;-P

Totalt cyklade vi 5 mil och det tog 2 h och 25 min. Jag är grymt stolt över mig själv, trodde aldrig det skulle gå så bra som det gjorde. Helt klart en perfekt söndagsutflykt =D


Söndag
Träning:
Cyklat 2 h och 25 min
Ätit: 1427 kcal
Sparat: 0 kcal

Dagar utan godis: 9

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback