RSS 2.0

Fighting...

Inlägget skrivet: 2009-01-23 Klockan 14:58:39

Ja, just nu kämpar jag med latmasken och godisgrisen. Har bestämt mig för att bara äta godis en dag i veckan och det får bli imorgon. Men sitter och är sugen på godis, mest för att det är sååå synd om mig nu när det är så tråkigt väder och jag är trött och pluggandet inte går något vidare =P Men jag ska kämpa emot och både räkna och hålla mig till mina kcal idag.


I'm gonna beat ya!


Måste dessutom besegra latmasken som just nu tycker att det bästa jag någonsin skulle kunna göra är att sätta mig i soffan framför tv:n eller helt enkelt gå och lägga mig och sova igen. Grrr!!! Denna eviga kamp, varför kan inte kroppen bara inse hur skönt det är att röra på sig. Och tänk hur mycket bättre den mår när man gör det... Men, nej den verkar inte förstå det riktigt *suck*

Det värsta är att jag kan vara riktigt bra att lyssna på den där fördömda latmasken. Men sen när jag väl gjort det, dagen är över och jag har stått mitt kast, då kommer tankemonsterna bubblandes. Varför skulle jag vara så förgrymmat lat? Jag hade ju gått om tid på mig för att röra på mig! Även om jag inte sticker ner till gymmet hade jag ju kunnat gå en promenad! Det kvittar hur bra jag har ätit jag har ändå suttit still! Jag kommer bli fet som en gris! Rättelse jag är fet som en gris! Jag är värdelös! Jag kan ingenting! osv.



Riktigt hemskt kan jag säga, är glad de gångerna det kommer dagen efter för då kan man säga: Men idag är en ny dag och den ska jag göra bättre. Värre när tankarna kommer då man ska sova, för då blir det knappt något sovit. Nästa dag sen brukar jag må piss och bara ha lust att gräva ner mig i nån grop någonstans och vänta på bättre tider...

Aja, för att undvika detta är det ju bästa att jag besegrar latmasken redan nu och godisgrisen får vänta på att komma ut tills imorgon. Sånt är livet!

Kommentarer
Postat av: Elina
Inlägget skrivet: 2009-01-23 Klockan 14:58:39

Ja jag håller också på att bråka med de två... vet inte om man någonsin blir av med dem...



Japp jag kämpar med det.. tror inte jag ska plugga idag faktiskt... tar det imorn... Blir kanske lite tidningsläsning :)



Jaha :) ja det är rätt så svårt att köpa skor... de brukar alltid få vara för långa, men bianco brukar ha bra skor för dessa fötter (upprepar det igen, älskar bianco :P). Köper alltid deras jumpaskor (lite finare modell men jag kallar alla för jumpaskor...). Blir aldrig nöjd med andra fastän jag köpte esprit sist.



Ha en bra fredagskväll :)



Postat av: Emelie
Inlägget skrivet: 2009-01-23 Klockan 14:58:39

Postat av: Emelie
Inlägget skrivet: 2009-01-23 Klockan 14:58:39

Amen förlåt, blev en tom där ja... :-D.

Vad impad jag är av din träning, du är hur duktig som helst!!!

Kommer gå galant för dig, du verkar ha karaktär och kunskap om det här.

Kram kram!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback