RSS 2.0

Spring Anneli! Spring!

Inlägget skrivet: 2009-03-18 Klockan 10:48:48

Jag var faktiskt ute och sprang idag! =D Jag är så imponerad över mig själv. Har haft någon sorts inre spärr som gjort att jag inte vill jogga/springa inne i byn, utan det ska antingen vara i löpspåret eller på löpbandet. Men idag klev jag över den spärren, visst jag var inte inne i "centrum" av vår lilla håla och sprang, men ändå ute bland hus och folk.


Kan ju hjälpt att jag var ute halv 7 och att det inte var så mycket folk ute då. Mötte en del bilar men inte så mycket cyklister och gångtrafikanter, tar det som att det var en bra tid att springa där jag sprang, om jag inte vill synas av allt för många.

Kom 4,2 km på 25 min och 43 sek, så det var ingen hög hastighet (snitt: 9,8 km/h), men det var alldeles lagom jobbigt. Mitt mål just nu är att kunna springa 5 km på 30 min. Så först och främst måste jag orka springa 30 min, vilket jag tror jag kommer klara nästa gång jag springer, för att sedan öka hastigheten något (snitt måste upp till 10 km/h)

Kommentarer
Postat av: Emelie
Inlägget skrivet: 2009-03-18 Klockan 10:48:48

Heja Heja!!!!

BRA jobbat!

Jag springer ju hutlöst tidigt på morgonen och de få som är ute undrar nog vad man är för en typ...pensionärerna står nog bak gardinen och undrar om man har en ätstörning eller är psykiskt sjuk eftersom man är ute vid 05.30-tiden.

Jag springer i ungefär samma takt som du. En kilometer på dryga 6 min 15 sekunder. jag vet bättre snart när jag får min mp3-spelare med lite sådana funktioner :-D. KRAM!

Postat av: ...ANILE...ELINA...
Inlägget skrivet: 2009-03-18 Klockan 10:48:48

Vad duktig du är! Jag kulle aldrig orka springa så länge! Men jag borde väl börja jag med... det får bli lite varmare först :P Härligt att det radan va så ljust imorse :)



nej man kan alltid gå ut och njuta av solen :)



Ja det är så tråkigt att lägga alla pengar på böcker :/ mm jag tror vi måste ha en ganska ny upplaga. Min börjar den 30 mars och slutar 2 juni... vet inte hur många veckor det är, men det är 15 p iallafall :P Det här är nog den enda juridik vi också läser.

Postat av: Anonym
Inlägget skrivet: 2009-03-18 Klockan 10:48:48

Det var ju en ohygglig tid att vara uppe o springa på, jag har knappt tagit mig ur sängen då, inte ens när jag jobbar tidigt!

kort sagt, inte OK

;)

Postat av: Emma
Inlägget skrivet: 2009-03-18 Klockan 10:48:48

Tar du över 4 km på 25 min så tar du lätt 5 på 30! :) Jag har samma mål som du :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback