RSS 2.0

Points eller kcal?

Inlägget skrivet: 2009-11-09 Klockan 13:04:15

Funderat på om jag ska räkna points eller kcal. Finns för och nackdelar med båda.

Tycker att det är bra att räkna points då jag inte behöver väga och mäta allt jag ska äta. Samtidigt känns det som att jag inte äter tillräckligt balanserat. Känns som att det blir för mycket kolhydrater, för lite protein och framförallt för lite fett. En annan bra sak med points är att jag inte behöver internet för att räkna dem, fungerar bra med papper och penna.

Med kcal ser jag ju hur fördelningen blir. Jag får dessutom "äta upp" alla kcal jag motionerar ihop - om jag vill då. Det dåliga är att jag måste väga och mäta allt jag ska äta. Blir en hel del extra jobb. Dessutom måste jag ha internet för att räkna kcal. Blir alldeles för mycket jobb om jag skulle göra det "manuellt".

Tror ändå att jag ska satsa på att räkna kcal den här veckan och se hur det går. Blir det för mycket jobb och krångel med att väga och mäta så börjar jag helt enkelt räkna points igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback