RSS 2.0

Planering, planering, planering

Inlägget skrivet: 2009-10-05 Klockan 10:39:41

Jag satt igår och funderade på mina styrkor och svagheter. Jag fick fram en hel del. Men har bestämt mig för att fokusera på två av svagheterna.

Nämligen:
Jag fastnar ofta framför datorn eller tv:n då jag egentligen borde plugga, städa, röra på mig eller liknande. Jag har därför bestämt mig för att begränsa min tid framför datorn och tv:n.

Tv- och datortid v.41
Måndag-torsdag totalt 2 h tv- och/eller datortid.
Fredag-lördag totalt 4 h tv- och/eller datortid.
Får lägga alla timmarna på det ena om jag vill. Eller dela upp det mellan de båda.
Skolarbete som kräver att jag använder datorn räknas inte in i tiden.


Och:
Jag säger att jag ska plugga och träna, men inte vad, när och hur länge - vilket ofta resulterar i att inget utav det blir gjort (ordentligt). Jag ska därför se till att planera in pluggtid och motion i kalender. Bestämma hur länge, vad och när jag ska plugga och motionera.

Hittills har jag bara planerat för idag
- 30-45 min morgonpromenad och 45-60 min på gymmet kl.14. Morgonpromenaden är redan avklarad och blev på hela 60 min, var så skönt ute idag =D

Kommentarer
Postat av: ...ANILE...ELINA...
Inlägget skrivet: 2009-10-05 Klockan 10:39:41

Jag skulle också behöva börja planera... men det tar ju också tid...

Duktigt med en så lång morgonpromenad!



sv: Ja drinken va jättegod! Men nog inte så nyttig :P



Ja det har du nog rätt i... men det är så svårt att få prova på jobb.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback