RSS 2.0

"Jag måste hem och mata katten"

Inlägget skrivet: 2009-09-02 Klockan 08:14:12

Igår var första skoldagen för mig (eller ja, första och första, har ju redan gått 15 år). Träffade Miranda, innan jag skulle börja, över lunchen. Hon är inne på sin andra arbetsvecka som informatör för SVI på Växjö universitet. I vanliga fall är de två, men den andra informatören har tagit semester, *haha* stackars Myran.

Sen berättade hon att programansvarige, för det programmet vi gått, kom in till henne igår efter att de haft sin introduktion. Och han hade varit lite halvt chockad. Det var bara tre... som inte kom. De är 50 pers! Vad ska vi göra med alla!?

Hon berättade även att Jonas nyligen börjat och på kick-offen hade han väl inte riktigt kännt sig så hemma.
Vad är liksom meningen med att supa sig full som ett as, klä av sig alla sina kläder och knyta ihop dem? Så hans fina ursäkt till att han inte kunde vara med var: "Jag måste hem och mata katten." Undrar om de andra trodde att han hade en väldigt bossig katt???


Denna kommentar utlöste sedan en (dum) reflex hos mig som gjorde att jag hokus pokus hade gaffeln i knät. Typiskt! Köttfärssås-fläckar på jeansen... Grrr.... Två sekunder senare så spillde även Myran på sig. Hon konstaterade att vi nog inte borde äta ihop mer *hihi*

Sen var det dags för mig att gå på introduktion. Med tanke på hur många som kommit till vårt gamla program tänkte jag ju att det skulle vara många även här. Men det var typ helt tomt. De trillar nog in snart, tänkte jag. Men det gjorde de inte. Vi var totalt 8 pers! Snacka om motsatser.


Tisdag 1 september

Ätit: 1322 kcal
Motion: Gick 45 min - 190 kcal
Steg: 11 122
Dagar utan godis: 2

Kommentarer
Postat av: Emelie
Inlägget skrivet: 2009-09-02 Klockan 08:14:12

Såg ut som att du fick en bra dag där.

Köttfärssåsfläckar är inte det minsta kul :-/.

KRAM!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback