RSS 2.0

Träning gör dig glad

Inlägget skrivet: 2009-09-05 Klockan 14:29:46

Finns många bra anledningar till att träna men jag snubblade över en på iForm.se som jag tyckte var riktigt bra. Man blir nämligen gladare av att träna. En studie som gjorts visar att om man går från att inte träna något till att träna regelbundet 2 ggr i veckan blir man 10% gladare. Går man från noll till tre så blir man 16% gladare.

Hittade även en annan studie som visar att för att hålla humöret uppe måste man fortsätta träna regelbundet.
Den visar att om man tränar regelbundet 3 ggr i veckan och sedan hokus-pokus slutar med det så blir man grinigare. I studien togs 40 pers ut och hälften slutade träna och hälften fortsatte. Och redan efter 2 veckor märktes det att de som slutat träna var 3 ggr så griniga i jämförelse med dem som fortsatte träna.

Så på med träningskläderna nu hör ni! =D

Kommentarer
Postat av: Anna
Inlägget skrivet: 2009-09-05 Klockan 14:29:46

Oj vad intressant! :D Det ska jag verkligen ha i åtanke när jag sitter här hemma nästa gång och inte känner för att gå till gymmet.. för glada vill väl alla vara. :) Jag hade tänkt att träna nu på morgonen men jag hinner inte för jag ska hämta syster på dagis vid tolv och hatar att vara stressad med en tidsbegränsning när jag väl är där. Men kanske att det blir en runda i eftermiddag. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback