RSS 2.0

Dubbelt upp

Inlägget skrivet: 2010-01-20 Klockan 08:34:29

Gissa om jag fick en chock igår då jag fick reda på att den kursen jag går, hälso- och utomhuspedagogik, består av två kurser som går parallelt med varandra. De borde sådeles gå på halvfart båda två, men ändå ska vi träffas nästan 4 ggr/vecka.

Jag är van vid att vara inne 2-3 ggr/vecka, så 4 ggr känns lite mastigt. Men får väl hoppas på att det inte är så mycket extra utöver föreläsningarna då *haha* Som om man skulle ha sådan tur. Är väl bara till att bita ihop och köra på för jag tror att det kan bli en (två?) bra kurs(-er).

Blir även till att köpa tågkort igen. Blir lite krångligt dock då jag måste köpa två stycken. Ett från Skånetrafiken så jag kan ta mig till och från Osby och Älmhult och sedan ett från Länstrafiken Kronoberg så att jag kan ta mig till och från Älmhult och Växjö.

Det jag ska ha från Kronoberg ska dessutom vara ett studentkort. Så då måste jag få ett kort som intygar att jag är student. Men jag har inte fått inbetalningen till studentkåren än (har ingen fått som jag träffat), vilket gör att jag inte kan få något kort och det gör det hela ännu krångligare *suck*

Förövrigt har jag dessutom gått och dragit på mig någon förkylning som satt sig i halsen.
 Har ont och är alldeles igenslemmad, så idag blir inget gymmande. Tror däremot att jag ska satsa på att komma ut på en liten promenad. Lite friskluft kan väl inte skada? =D

Ursäkta det långa inlägget.
Men nu slipper ni mer. Ska gå och trycka ner lite frukost.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Emelie
Inlägget skrivet: 2010-01-20 Klockan 08:34:29

Åh men nu blir det till att pendla, vad jobbigt med två kort att hålla reda på.

Hoppas kurserna är värda besväret ;-)

KRAM!!

Postat av: Ida
Inlägget skrivet: 2010-01-20 Klockan 08:34:29

Då tror jag allt att du kommer gå denna kursen tillsammans med min kompis! :) haha. Världen är inte så stor trotts allt!:)

Postat av: ...ANILE...ELINA...
Inlägget skrivet: 2010-01-20 Klockan 08:34:29

Jobbigt att kurserna går paralellt, så komemr jag också ha efter den här kursen.

Jobbigt att du måste köpa två tågkort, det borde de ju kunna samordna tycker man.



Hoppas du känner dig bättre snart! ät mycket apelsiner och ta inte ut dig för mycket på promenaden!



sv: tack :) tyvärr förstörde jag nog det igår :(



Ja att plugga på tåget är ju jättebra :) det brukar jag göra när jag åker direktbussen, men annars pluggar jag bara ibland eftersom det rä så många byten och blir jobbigt att ta upp och ner böckerna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback