RSS 2.0

Blev intervaller och styrka istället

Inlägget skrivet: 2010-10-14 Klockan 09:49:53

Igår stressade jag upp mig som en gris inför julen. Stressade över träning, mat, vikt m.m. Det resulterade i att luften gick ur mig helt och jag ville inte träna. Tyvärr åt jag även en del extra, vilket jag brukar göra när jag blir stressade. Dock höll jag mig till mat och skippade glass, godis och kakor som det brukar bli. Ett litet steg i rätt riktning =D

Idag gick jag upp och bestämde mig för att gå till gymmet. När jag kommer det blir det en konstig jingel när jag kommer innanför dörrarna, inte den vanliga välkommen klangen. Funderar på om jag råkat ta Fredriks tag och om han köpt något på kredit. Tittar på tagen, men det är min.

Kommer på att jag säkert glömde avboka spinningpasset igår. Attans min andra varning, en till och jag får inte boka över nätet längre. Skickar ett sms till Fredrik och ber han kolla upp om jag fått en andra varning. På så sätt kan jag ignorera det problemet och koncentrera mig på träningen.

Kör intervaller på löpbandet i 33 min. Sedan styrka i 30 min. Går upp hämtar mina grejor, inget svar från Fredrik. Aja, får väl kolla när jag kommer hem, tänker jag. När jag ska gå har hon i receptionisten kommit så jag säger hej då. Men då säger hon: Anneli föresten... Shit tänker jag ska jag behöva förklara varför jag missade igår. Isf kanske jag har chans att bli av med varningen.

Hon forsätter:
"Jo, det är så att du är vår 2000:de tränande för september. Så du har vunnit ett presentkort." Gissa om jag var förvånad och glad. Jag tackade så himla mycket. Sen ringde jag Fredrik och berättade. Sken som en sol hela vägen hem och gör det nog fortfarande.

Dessutom kan jag nu lägga gårdagen bakom mig.
Okej, det gick inte som jag hade tänkt igår kväll. Men idag är en ny dag och nu gäller det att göra det bästa utav den =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback