RSS 2.0

Hösten är här

Inlägget skrivet: 2010-10-08 Klockan 10:57:23

Igår regnade det och regndade och regnade. Jag var som tur väl var förbered och tog på mig regnkläder när jag gick ut med Dolly. Var inte så farligt att vara ute i regnet då jag hade rätt kläder på mig. Upptäckte att en keps under luvan var perfekt. Blir som ett litet paraply och så sitter luvan kvar även när det blåser. Underbart! =D

Blev två 35 minuters-promenader igår. Kommer nog bli lika många även idag, kanske att någon av dem blir lite längre. Känner mig dock lite trött idag, trots att jag sov ända till 7.40. Är väl det gråa vädret ute som gör sitt till.

Utmaningarna för veckan har gått bra hittills.
Jag kämpar på med min trappsteg, ser till att gå en promenad på minst 30 min varje dag (så jag verkligen får ihop minst 1 km/dag), säger något positivt till mig själv varje morgon i spegeln och står på ett ben när jag borstar mina tänder, morgon och kväll. Det är förvånansvärt lätt att säga något positivt om mig själv i spegeln varje morgon: vackert hår, fina ögon, len hud, grymt snygg, fin mage... Kommer väl vara värsta egot sen när veckan är över *haha* ;-D

Den stora utmaningen går det dock så där med. Armhävningar, plankan och jägarvilan har jag inte varit så duktig på att göra. Får bli ändring på det nu annars kommer jag ligga milsväg ifrån målen. De 150 km går det däremot bra med, inte konstigt när jag har hunden och bara går och går och går och går. Även vikten känns bra, får jag bara se till att det håller i sig också =D

Kommentarer
Postat av: Sofie
Inlägget skrivet: 2010-10-08 Klockan 10:57:23

Ja, det gråa vädret gör ju inte direkt att man flyger upp från sängen! :)))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback