RSS 2.0

Vecka fem på 6VU

Inlägget skrivet: 2010-10-18 Klockan 09:28:35

Nu är det bara två veckor kvar av utmaningen. Fyra veckor har redan gått. Tänk vad tiden går fort när man har roligt =D

Delutmaningar för veckan är:
1. 1000 hopp. Den här veckan ska du göra 1000 hopp. Upphopp, grodhopp, benböjshopp, burpees, småhopp, hopprepshopp, längdhopp, höjdhopp. Vilken typ av hopp du vill, bara båda dina fötter lämnar marken. Antingen sprider du ut dem under hela veckan, eller så gör du dem till ett roligt pass.

2. Ge minst en ärlig komplimang till någon i din omgivning varje dag.

Bonusutmaningar för veckan är:
1. Sockerfri. Välj bort allt vitt socker den här veckan. Hur strikt man vill vara får var och en avgöra själv, om man bara låter bli godis och bakelser, eller håller sig borta från allt där socker är tillagt. Jag sätter mitt mål lite lägre och nöjer mig med 5 sockerfria dagar. Det jag ska hålla mig borta från då är godis, kakor, bullar, glass och liknande.

2. Affirmera. Skapa en egen affirmation och börja /avsluta dagen med den. Det kan vara alltifrån ”Idag kommer bli en perfekt dag” till ”Jag är snygg, stark och helt grym.” till ”Jag är perfekt, precis som jag är.” osv.

3. Distanspass.
Minst 20 kilometer under en och samma dag. Cyklar du, kan du dubbla för att utmana dig själv lite mer. Detta kommer jag ge mig på enbart om foten blir bra och förkylningen släppt. Så vi får se i slutet av veckan.

Kommentarer
Postat av: Malin I Form
Inlägget skrivet: 2010-10-18 Klockan 09:28:35

Hoppas det går bra för dig denna veckan!



Sv: usch då, det lät inte så roligt ju!

Postat av: Malin I Form
Inlägget skrivet: 2010-10-18 Klockan 09:28:35

Krya på dig förresten :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback