RSS 2.0

Stressat pucko

Inlägget skrivet: 2010-04-21 Klockan 09:50:18

Jag känner mig väldigt stressad över två uppgifter som ska in måndag nästa vecka. Har haft hur lång tid som helst på mig att göra dem, men har inte tagit tag i dem förrän nu *suck* Det blir till att jobba på med dem och göra så mycket jag kan och orkar idag. Mer kan jag inte begära av mig själv.

Märker att jag blir lite trög över att vara så stressad också. Hade skrivit att måtten och bilden var från den 19/2, självklart menade jag den 19/4 och inget annat. Hade visserligen varit skönt om jag kunnat gå tillbaka två månader i tiden. Då hade jag haft gott om tid för att bli klar med mina uppgifter och sluppit känna mig så stressad *haha*

Någon planerad och strukturerad motion har det inte blivit hittills den här veckan. I måndags var jag dock ute i 3-3,5 h. Största delen av tiden gick eller stod jag upp. Igår var ännu en utedag denna gång på hela 5,5 h! Precis som i måndags blev det mestadels gåendes och ståendes. Gissa om jag var trött när jag kom hem =D

Och som om det inte vore nog med att jag är stressad över uppgifterna så är jag är även stressad över mat, vikt, motion, pengar och jobbsök. Det dumma är att stress gör mig handlingsförlamad och söt- och fettsugen, vilket inverkar negativt på alla fronter. Kommer inte ut och rör på mig, fixar inte uppgifter eller jobbsök, äter dåligt, går upp i vikt och lägger onödigt mycket pengar på skitmat.

Idag ska, vill och kommer jag att äta bra oavsett sug! Jag vet ju att den maten inte gör mig ett dugg mindre stressad, den gör mig inte smartare och den gör mig absolut inte smalare.


Kommentarer
Postat av: ...ANILE...ELINA...
Inlägget skrivet: 2010-04-21 Klockan 09:50:18

Känner igen mig i allt du skriver. Jag sitter också med en uppgift som jag haft rätt länge men som jag inte kommer frammåt på tycker jag! Och när jag är stressad så vill jag abra vräka i mig onyttigheter, speciallt choklad för det känns lugnande. Jag måste också söka jobb till sommaren :S



Lycka till idag! Det kommer säkert gå jättebra för dig!



sv: Ja jag hoppas det, nej krångel är aldrig kul.



Jaha, men det va ju på längre tid. Jag vågar inte tänka på mitt plus... gick upp nästan allt jag gick ner :P Måste försöka hålla den bra maten nu. Men jag är inte så bra på att laga mat och då blir det lätt onyttig lättlagad mat.

Postat av: Fattie
Inlägget skrivet: 2010-04-21 Klockan 09:50:18

Du har väldigt rätt, att egentligen gör maten/ätandet INGENTING bättre, utan det är väl snarare ett sätt att hantera känslorna utan att behöva ta itu med dom "Man äter istället för att tänka eller känna" ?



Och duuu, vad SNYGG du är på bilderna några inlägg nedan! WOOOW. Hade jag haft en så snygg kropp hade jag nog velat springa runt i bikini året runt :D



Svar: Jo, tonåringar är makalöst elaka. Och nu i efterhand förstår jag att hon nog blev väldigt ledsen av att jag helt plötsligt inte verkade vilja vara hennes vän längre (DÅ tyckte jag att jag var supersmart och väldigt diskret/smidig. Jag trodde hon bara skulle uppleva det som att vi gled ifrån varandra.. men ack)



Och vuxna har ju lätt att tänka på sånna här händelser som "vanligt" eller "normalt o typiskt" för tonåringar. Men när hela ens värld kretsar kring vänner, social rank osv, då känns det ju som jordens undergång.



Ha en bra dag :) kram!

Postat av: Anonym
Inlägget skrivet: 2010-04-21 Klockan 09:50:18

Stress brukar inte vara något positivt för viktnedgång för min del heller, blir typ avslappnad av att äta godis och när jag är stressad vill jag ha det. sjukt egentligen att det blir så!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback