RSS 2.0

Frukost väldigt viktigt

Inlägget skrivet: 2009-04-24 Klockan 08:36:55

Jag märkte igår, efter min kassa frukost, hur viktigt denna måltid faktiskt är för mig. Jag kände mig hungrig/sugen hela dagen sen, bara för att jag slarvat med frukosten. Blev inte lättare av att jag inte kände alls för att röra på mig själv. Och tänkte vänta till kvällen för att gå en runda med Fredrik. Vi bestämde oss dock för att handla på kvällen sen, för våra sista förvärvade slantar, så det blev ingen motion.

På Maxi fick jag verkligen anstränga mig för att inte slänga ner något godis i kassarna. Inne på Lidl var jag nära godiset och annat gott flera gånger, men det slutade med att några askar Bentol (typ som Läkerol) åkte ner i kassen istället. Två av dessa blev uppätna på vägen hem i bilen. Jag kände mig faktiskt riktigt duktig som kunde låta bli allt jätteonyttigt skräp.



Väl hemma fortsatte prövningarna, då jag och Fredrik bakade muffins till fikan idag. Tillslut höll jag på att gå under av suget, men kom då på att vi hade vindruvor hemma =D Efter dem var det inga som helst problem att hålla sig borta från både smet och färdig produkt ;-P

Så för att inte göra samma fel som igår blev det idag en riktigt stadig och bra frukost -
 havregrynsgröt, minimjölk, äppelmos, macka, leverpastej och gurka. Allt för att hålla suget i schack. Ska även se till att röra på mig lite. Annars kommer väl det fördömda fläsket aldrig släppa.


Torsdag
Träning:
Ingen
Ätit: 1323 kcal
Sparat: 378 kcal - 63 kcal = 315 kcal

Dagar utan godis: 6

Kommentarer
Postat av: ...ANILE...ELINA...
Inlägget skrivet: 2009-04-24 Klockan 08:36:55

Jobbigt att det inte vill släppa... han det vara för att du ätit väldigt lite?

Skönt att börja dagen med lite mer. Jag blir också sådär sugen hel dagen om jag låter mig själv bli jättehungrig.

Duktigt att du höll dig borta från godiset :)

Ja frukosten är jätteviktig.



Jobbigt när man är omotiverad... jag brukar inte träna för mycket då för då tappar jag lusten helt. men en liten promenad eller en kort gymrunda kan gå.



Ja fy... helgen är svår. Vi får se till att ha nyttigt gott hemma och äta så vi inte är hungriga.



Ha det bra :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback