RSS 2.0

Opsi dopsi

Inlägget skrivet: 2009-01-30 Klockan 09:01:27

Hmm... ja, det blev visst ingen träning igår och hmm... ja, det blev visst lite godis igår *rodnar*
Tror att det berodde på att jag inte åt mellanmål innan jag kom hem och sen inte åt så mycket till kvällsmat. Var på IKEA igår och tittade lite och sen handlade vi lite mat på Willys.

Efter det blev det lite mackor med köttbullar och rödbetssallad hos mor min. Väl hemma igen blev det ytterligare några mackor och två bitar av Fredriks elefantchoklad. Så åt några hundra kcal mer än jag borde för att hålla vikten och alldeles för mycket om jag vill gå ner i vikt.



Hade tänkt ha kcal-fritt imorgon, får se hur jag gör med det. Ska i alla fall se till att träna idag, imorgon och på söndag. Kan ju inte lata mig hela veckan. Men anledningen till att jag inte tränat är för att jag har varit så trött när jag kommit hem, hoppas det blir bättre snart.

Hur den är blir med det så tror att jag ska satsa på att gymma på morgnarna, innan jag ska med tåg eller liknande. Jag vet att jag klarar av det, är bara jobbigt de första dagarna, sen brukar det vara riktigt skönt att träna direkt på morgonen.




Sammanfattning torsdag:
Träning:

None *pinsamt*

Plugg:
4 h föreläsning
2 h självstudier

Mat:
2335 kcal

Frukost: Havregrynsgröt, 1 ask russin
Mellanmål: 1 äpple
Lunch: Pasta, köttfärssås, 1 tomat
Kvällsmat: 100 g fisk, spenat, 4 potatisar
Mellanmål: 1 ostfralla
Mellanmål: 2 mackor, 2 knäckebröd, 10 köttbullar, rödbetssallad, lätta, te
Mellanmål: Lite mer än ett halvt paket Mentos
Kvällsfika: 2 lingon grova, 6 skivor cognacsmedwurst, lätta, 2 Cote d'or Bouchée, 50 cl Pepsi Max

Kommentarer
Postat av: Elina
Inlägget skrivet: 2009-01-30 Klockan 09:01:27

Vad duktig du är om du orkar gå upp och träna på morgonen, det är jag alldeles för trött för :P



Mm jag får nog ta och skriva ner mindre... men då hinner jag ju så lite :P



Ja, men vi brukar gå väldigt långsamt :P



Ne det tycker jag inte du ska känna dig heller. Bara för att vi vill gå ner ska vi inte ge upp våra liv :P vissa dagar behöver man äta annat än nyttigt. Konstigt nog blir man ofta väldigt sugen av att gå på IKEA...



Det låter bra, man blir mycket mindre stressad av att inte räkna kcal...



Mm jag har också satt ett alldeles för högt mål... det funkar inte att gå ner 1 kg i veckan :P Ska kanske sätta 0,5 kg i veckan...

Postat av: emelie
Inlägget skrivet: 2009-01-30 Klockan 09:01:27

japp nu är jag igång med ordentliga promenader, målet ska nog bli 15000 steg per dag, får se hur det går med det!

Ja grupperna känns jättekul att börja i, vi fick ju två killar med=)

Utgång blir det denna helgen ja men det är ju inte omöjligt att det blir nästa helg med, du kan väl hålla mig uppdaterad?? Tjingiling


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback