RSS 2.0

Tempoträning 5 km

Inlägget skrivet: 2010-04-27 Klockan 16:50:43

Det var vad som stod på schemat idag. Pulsen skulle ligga på 80-85 % av maxpuls. Jag har inte riktigt koll på min exakta maxpuls men körde på ett ungefär och fick fram att jag skulle ligga runt 170 i puls.

Jag märkte dock efter ett tag att jag låg runt 175-177, men hade inte lust att sänka för då kändes det inte som att jag hade någon fart alls. Efter ca halva rundan låg pulsen runt 182, än en gång ville jag inte sänka hastigheten.

Det var ju trots allt TEMPOträning
och skulle jag fått ner pulsen hade jag varit tvungen att slopa tempot. Så det fick vara som det var. Blev 5 km på 33 min och 25 sek, helt okej tid =D


Laddning innan passet, mega mugg med te. Tung som attans...

Kommentarer
Postat av: Annemie
Inlägget skrivet: 2010-04-27 Klockan 16:50:43

Det va ju en bra tid :) Jag sprang också 6 km igår men jag hade som mål att bara ta mig runt, alltså fick det bli det tempo det blev :D Men är otroligt nöjd ändå. Hoppas jag du med är! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback