RSS 2.0

Biomys - Inglourious Basterds

Inlägget skrivet: 2009-08-22 Klockan 14:12:55

Jag och Fredrik bestämde oss för att gå på bio igår. Var tre filmer vi ville se - Public Enemies, GI:Joe och Inglourious Basterds. Av någon anledning var vi mest lockade att se Tarantinos nya film Inglourious Basterds.

Jag är inget fan till Tarantino direkt, har bara sett delar av Pulp Fiction och Kill Bill tyckte jag var så där. Men av någon anledning kändes det som att det var en film man måste se.

Och mycket riktigt den var bra! Mycket bättre än Kill Bill. Det var ett annorlunda sätt att skilldra andra världskriget på. Historien var ju visserligen fiktiv, men jag syftar främst på hur de olika karaktärerna framställdes och då framförallt tyskarna.Vissa grejor var lite äckliga så jag satt och blundade några gånger (jag är lite mesig när det gäller blod och sånt). Tänker inte säga mer om filmen mer än att jag rekomenderar er verkligen att se den.

Idag har vi varit och hälsat på Sarah och Henke i deras i hus. Skulle främst dit för att hämta en madrass till vår säng. Vi har två 80 madrasser, vilket är helt hopplöst för man hamnar bara i skarven hela tiden. Så visade det sig att Sarah hade en 160 madrass som de inte kunde använda eftersom de inte fick upp den för trappen.

Så var problemet löst för oss båda, de slapp ha den i garaget och vi fick en säng utan skarv =D Dessutom ville Sarah bli av med lite kläder som hon inte använder så jag fick två nya jackor och två tröjor. Helt perfekt, slipper jag köpa nytt =D

Just nu väntar jag på att Fredrik ska komma hem från Skafferiet.
Förhoppningsvis så får han en av alla sina gamla Kung-Fu grejor såld då också. Lite extra pengar sitter ju aldrig fel.

Ikväll sen blir det fest hos Klas J, nu jäklar ska jag fira min sista kväll som onyttig soffpotatis, eller näst sista blir det nog, jag lär ju inte vara allt för pigg på söndag ;-D


Punk

Kommentarer
Postat av: ...ANILE...ELINA...
Inlägget skrivet: 2009-08-22 Klockan 14:12:55

Vad kul att filmen va bra, då kanske man ska se den :)



Kul med fest :) hehe nej man ska inte börja vara nyttig dagen efter en fest :P Man brukar inte vara sugen på så nyttiga saker då.



sv: Ja det är kul, även om det går långsamt :) Ja att börja träna igen är så skönt! Jag ärlskar att träna.



Jo det är ju sant, men det rä svårt att få rutin på träningen eftersom jag bor 3 mil från gymmet snart :P Maten kommer nog ta ett tag...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback