RSS 2.0

Tjejdag i Växjö

Inlägget skrivet: 2009-08-19 Klockan 08:25:10

Var i Växjö igår. Träffade Marie och Jonna. Var tre år sedan jag träffade Marie sist. Kändes som att man blivit 10 år yngre hokus-pokus när vi gick där i stan... som tur väl var såg vi inte tio år yngre ut ;-D

Vi började med att äta lunch på Akropolis. Jonna och jag testade buffén, det var väl helt okej mat, Marie lyxade till det lite och tog fläskfilé med bearnaisesås.


Marie, Jonna, jag och Foxie på Akropolis
(klickbara bilder)

Sen gick vi och tittade lite i äfferer. Eller stod utanför dem. Jonna hade Foxie med sig (hennes lilla valp på 2 månader) så hon och jag turades om att stå utanför medan Marie provade kläder.

Efter det blev det en fika på Coop då det var det enda stället med uteservering - som inte var smockfull med folk. Vi väntade då även på att Kim skulle komma och hämta hunden, så vi kunde få lite hundfri shopping.

Det dumma var att deras uteservering låg i skuggan.
Så där satt man och prackade på sig massa kläder (jag hade Foxie i knäet som ett liten värmedyna) och så var solen bara några meter ifrån oss. Vi var dock smarta nog att flytta på oss till slut. När Kim väl kom och hämtade Foxie hade vi 30-40 min shopping på oss. Så det blev snabba puckar.

Vid sex övergav Marie mig och Jonna. Vi traskade sedan hemmåt Jonna och spenderade resten av kvällen tjattrandes framför tv:n om ditten och datten.


Kommentarer
Postat av: Jonna
Inlägget skrivet: 2009-08-19 Klockan 08:25:10

Haha jodå jag lyckades se 10 år yngre när jag skulle prova den där tröjan inne på lindex, misslyckat hehe =P

Postat av: ...ANILE...ELINA...
Inlägget skrivet: 2009-08-19 Klockan 08:25:10

Vad härligt det låter :)



Ser ut som att ni hade en bra semester :)



Duktigt av dig att köra igång och vara nyttig... jag har haft 3 godisfria dagar men nu är jag sugen :P



sv: Ja lite extra pengar behövs alltid, även om edt inte va så mycket så blev jag glad :)

Man kan inte vinna om man inte försöker :P Jag älskat att tävla, men vinner inte så ofta så jag hade tur nu.



Ok vad skönt att du har ledigt ett tag till, jag börjar på måndag... och ahde tenta igår så det blir inte så lång ledig tid..

Jo jag förstår det, emn då har du ju tid för dina kompisar också :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback