RSS 2.0

Träklossar till ben?

Inlägget skrivet: 2009-02-03 Klockan 17:27:27

Kan ju lugnt säga att det kändes så när jag sprang idag. Har nog aldrig gått så dåligt för mig, eller jo kanske första gången jag sprang där =/ Kändes iaf som mina vader var gjorda av träklossar, kompakta sådana, kunde knappt lyfta dem. Men jag tog mig runt på 13 min och 53 sek, vilket blir en snitthastighet på 9,35 km/h. Inte särskillt bra =P

Vet ett antal saker det dåliga resultatet kan ha berott på:
1. Jag sprang 30 min igår
2. Jag mitt pucko cyklade med opumpade däck, växlade ner så lite som möjligt och trampade på som en galning i uppförsbackarn precis innan man kommer fram till spåret...
eller
3. Jag har helt enkelt kass konditon och behöver träna mer

Haha, jag tror självklart mest på de två översta ;-P


Efter bravaden att ta mig ett runt ett helt varv, cyklade jag hem igen, bytte kläder och sen gick jag till gymmet. Där blev det 35 min styrketräning - mage och rygg. Sen knatade jag hem, duschade lääänge, gluffsade i mig en macka, slängde i första tvätten och så satte jag mig och läste lite (plugg så klart ;-D).

Har dock gjort en rejäl tabbe idag. Skulle ringt och kollat om jag kunde intervju någon på vägverket (skriver om kommunikationspolicy, -strategi och -plan i skolan) och jag glömde helt bort det... Känner mig så dum nu. Förlåt gruppen!!!


Det fixar sig ju alltid, men jag känner mig ändå så dum. Aja, är bara att köra på med det andra jag skulle göra.
Hmm... borde äta kvällsmat snart. Men vad???

Kommentarer
Postat av: Elina
Inlägget skrivet: 2009-02-03 Klockan 17:27:27

Du fick säker problem med benen för att marken är så hård nu när det är fruset, plus att lederna inte brukar gilla när det är kallt. Jag springer aldrig när det är kallt... Bra kondition verkar du ju ha, eftersom du orklar springa 30 min på bandet. Jag är lycklig om jag skulle orka 15 min...



Ja lite måste man unna sig, det är ju bra när det inte är godis :P



Vad skönt att det fixade sig med komentarerna :)



Duktigt av dig! Blev ingen träning för mig idag, ocrkade inte gå på yogan, det är för tråkigt! Den därskolgrejen kan du ju göra imorgon, du har ju hunnit med jättemycket idag!



Mm förstår det, är mysigt att äta tillsammans, men kan vara ganska mysigt att sitta själv framför TVn ibland :P men då är det lätt att det blir glass och godis också...



Ha en bra kväll!

Kram :)

Postat av: Emma
Inlägget skrivet: 2009-02-03 Klockan 17:27:27

Äh tänk på mig som springer i typ 7-8 km timmen :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback