RSS 2.0

Presentshopping och frityrsmet

Inlägget skrivet: 2009-09-17 Klockan 10:13:26

Var inte alls pigg och glad imorse när jag vaknade. Skulle egentligen åkt in till skolan. Men jag hittade ingen motivation till att köra dit, sitta i tre timmar och lyssna på trista tanten och sen köra hem igen.

Dålig still, jag vet. Men det känns inte som att jag får ut något av den tantens föreläsningar. Känns som att jag får ut mer av att läsa lite mer själv här hemma. Vår andra föreläsare är bättre.

För trots att jag redan vet det mesta av det han säger
(då han hittills mer eller mindre bara pratat om vetenskapligmetod, vilket jag redan hört om i tre år) så gör han det på ett intressant sätt. Men tanten är så trist.

Gårdagen gick bra både med motionen och maten, tycker jag. Var visserligen bara en 30 min promenad på morgonen. Men sen gick jag, Fredrik och Jimmy omkring i Kristianstad. Så jag fick ihop lite mer än 9000 steg igår. Letade present till Krille, deras arbetskamrat, som ska gifta sig snart. De ska ha lite fest för honom imorgon.

Letade även present till en annan kompis som fyller år snart. Gick otroligt fort att hitta något till honom. Hoppas bara att han blir nöjd med vad han får, annars... *hihi* ;-P

Blev bjudna på Kina-mat av Jimmy sen på kvällen.
Jag höll mig i skinnet och åt bra. Hade lätt kunnat ätat dubbelt så mycket om jag varit på mitt vanliga humör.

Förrätten tog jag en vårrulle.
När den kom ut visade det sig att den var gigantisk. Jag åt kanske 1/4 del av frityrgrejset runt och sen höll jag mig till innehållet.

Huvudrätten bestod av tre rätter, en med kyckling och sås, en med biff och sås och så friterade jätteräkor med sötsursås och så ris till. Jag åt lite av varje, men nöjde mig med en friterad räka (kan lätt äta 5 sånna annars).

Till efterrätt var det friterad banan, en kulaglass och sirap. Jag åt lite av frityrsmeten sen pillade jag bort den och åt upp resten av bananen och glassen. *mumsigt*

Så visst inte världens nyttigaste mat. Men jag höll mig i skinnet och åt som en "normal" människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback