RSS 2.0

Håller mig till planen

Inlägget skrivet: 2009-10-06 Klockan 16:41:02

Idag var gym 45-60 min, runt kl.15, inplanerat på dagordningen. Först när jag kom hem, lite över två, hade jag ingen lust alls. Sen sa jag till mig själv att nu är det planerat så det är bara att gå. Kläder och skor ligger i hallen *tjupp, tjupp* och så gick jag =D

Väl på vägen började fundera på om jag skulle mygla med uppvärmingen/konditionen i början av passet - brukar köra 15 min. Blir ju uppvärmd av att gå till gymmet... Bara för att jag tänkte så bestämde jag mig för att köra 20 min istället *mohaha* Så går det när man försöker mygla.

Var tågpendaler idag, då Fredrik har bilen. Upptäckte två klara fördelare med detta.
1. jag får ihop extra pluggtid - lite mer än 1 h extra
2. jag får ihop massa extra steg - närmre 7000 bara på att gå till och från tåg, buss och föreläsningssalar.
Sen gick jag fram och tillbaka till gymmet också. Så nu är jag uppe i lite mer än 10 000 steg =D

Än så länge har det gått bra med begränsning på tv- och datortiden.
Men så har jag ju bara hållt på i 1,5 dag. Men ser inga svårigheter i att hålla det veckan ut. Pluggandet har väl gått så där att planera. Men har planerat in lite och har gjort mer än jag brukar göra hittills, så jag är nöjd =D


And we I work it out...

Kommentarer
Postat av: livetoday - 52 kilo
Inlägget skrivet: 2009-10-06 Klockan 16:41:02

mihihi det låter som en bra ide :D det går sjukt bra.



fifasiken! du har verkligen vunnit över dig själv idag! GRYMT! :D:D

Postat av: Emelie
Inlägget skrivet: 2009-10-06 Klockan 16:41:02

åh, vilken bra dag, kan du luta dig tillbaks med gott samvete :-D.

Kram!!

Postat av: Marie
Inlägget skrivet: 2009-10-06 Klockan 16:41:02

Haha NU såg jag din kommentar om dagis! Jag ber hemskt mycket om ursäkt, inte meningen att förringa vår (nästan)livslånga vänskap! ;P Tänkte inte ens på att man umgicks med folk innan lågstadiet där.. hehe

Postat av: ...ANILE...ELINA...
Inlägget skrivet: 2009-10-06 Klockan 16:41:02

Vad kul att det går bra med din planering :)



Ja det blir att man går endel när man är i skolan.



sv: Haha jag var inte det första halvåret. Då va jag ute minst en dag varje helg :P Sen minskade det till att nu nästan vara helt borta :P



OK, men har du planeat in kvällstid för planering av dagen efter nu?



Jo det fuynkar ju tyvärr inte så :(

Ja det har du rätt i, men det svåra är att veta vad man tyvker är roligast.. Det första tror jag inte stämmer längre.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback