RSS 2.0

21 maj

Inlägget skrivet: 2010-05-09 Klockan 16:25:23

Nu har jag funderat fram och tillbaka och kommit fram till att jag ska börja räkna kcal igen. Jag ska dock inte börja på en gång. Nej, jag börjar fredag den 21 maj. Anledningen till att det blir just den dagen är för att innan dess har jag lite skolgrejor som gör att jag inte kan kontrollera all mat jag äter.

Vill ha 100% kontroll i början, sen kan jag släppa lite på det vissa dagar. Ska vi iväg någon helg så låter jag bli och räknar, då får det duga med sunt förnuft. Allt eller inget tänket ska väck! När jag är hemma räknar jag hela veckan. Efter någon månad eller två kan jag tänka mig att inför en "fridag", men vet inte exakt när ännu. Får se hur det känns när jag väl är igång.

Känns spännande att jag snart ska börja räkna igen. Knäppt nog, men det är väl för att jag vet att jag får bättre resultat då =D


Kör så det ryker =D

Kommentarer
Postat av: Gaby
Inlägget skrivet: 2010-05-09 Klockan 16:25:23

Låter ju toppen med din plan! Jag började också med att räkna kalorierna, efter 2 veckor hade jag ett bra hum om hur mycket som fanns i det jag åt.Så nu behöver jag inte räkna längre. Det är ett grymt bra sätt att få kontroll över sitt intag.

Postat av: Annemie
Inlägget skrivet: 2010-05-09 Klockan 16:25:23

Haha ja vi får hoppas på det :)för maj har ju hittills inte bjudit på något skönt väder.. Inte idag heller och det som de lovade :/ Aja, bara att bege sig ut i regnet ändå, ska jag springa så ska jag! :)



Är det inte jobbigt att räkna kalorier?

Postat av: Anonym
Inlägget skrivet: 2010-05-09 Klockan 16:25:23

Låter som en bra plan! =) Ja det kanske är lite lite att alltid bara äta 1500kcal, kanske kommer variera lite! men det är verkligen värt att räkna av den anledningen också, att man inte äter för lite! Är lätt att tycka att man äter nästintill för mycket och när man väl räknar så ligger man långt under!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback