RSS 2.0

Orientering

Inlägget skrivet: 2010-09-10 Klockan 08:16:02

Blev ingen joggintur igår. Däremot gav jag, Fredrik och Emil oss ut i skogen för att orientera lite. De skulle nämligen kolla banan som deras hemvärnsungdomar ska springa nästa vecka.

Det var apjobbigt!
Hade aldrig trott att det skulle vara så jobbigt att gå i skogen. Dessutom blev jag sömnig efter ca 1 timme. Var nästan så att jag somnade när vi gick. Men till slut kom vi ut ur skogen och jag hade för första gången koll på var vi var någonstans.

Jag skulle dock lätt kunnat gjort om det. Nu när jag är mer mentalt beredd på vad det innebär. Fast då helst lite tidigare på dagen så att jag är vaken och pigg =D

Kommentarer
Postat av: Fattie
Inlägget skrivet: 2010-09-10 Klockan 08:16:02

Även om vissa aktiviteter känns jobbiga och uttröttande så kan man känna på något lustigt vis att man faktiskt VILL göra om dom ändå tycker jag! Kanske är det ens undermedvetna som trycker på lite? Glädjande är det iaf!



Svar: Hehe, tack så mycket! Jovisst låter VILL mer positivt än MÅSTE -absolut. Antar att jag på något vänster hittills delat in olika göromål i livet som MÅSTEN (bra för hälsan osv) och VILJEN (mer materiellt och Nu-relaterat). Men jag ska nog försöka tänka att jag VILL som du säger ;)



Jag tror nog inte att kroppen/lungorna kan bli HELT återställda efter flera års rökning, men de kan definitivt återhämta sig mycket, och för varenda timme, dag, vecka och år man låter bli att röka, ju friskare blir kroppen (iaf enligt min läkare hehe). Är väl en långtidsprocess som med allt annat!



Tack för uppmuntrande och stöttande ord!

Ha en fin dag! Kram Fattie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback